divendres, 15 de gener del 2010

Lectures de vacances

Zimmermann & Zimmermann: Com el puc pescar?
Traducció: Aida Aragon
Editorial: Cruïlla

Aquest llibre tracta d’una escola on hi ha alumnes joves. Un dia arriba a aquella classe un noi, l’Àlex. La Júlia i més noies de la classe s’enamoren d’ell: totes fan tot el possible per aconseguir l’amor de l’Àlex. Finalment, la Júlia no es queda amb l’Àlex, sinó que es queda amb un altre noi, en Carlo. En realitat, la Júlia i l’Àlex només eren amics.

Aquest llibre m’ha agradat moltíssim perquè és un llibre adequat a la meva edat. El que més m’ha agradat del llibre ha sigut com actuava la Júlia al principi per aconseguir alguna cosa més que l’amistat de l’Àlex. En cinc dies vaig llegir-me el llibre, perquè no podia parar de llegir.

Cristina Robles Martínez
2n C

Salvador Comelles: Set contes per a regal
Editorial: La Magrana

En un mateix llibre trobem set contes i cadascun amb un regal: uns llums, un violí o una trompeta, un catxumbo, etc. Són diverses històries com les que ens podem trobar en la vida quotidiana. Per exemple, la d'un regal d’uns amics que no ens agrada i el guardem, però el dia que vénen a dinar l'hem de posar per quedar bé, però al final s’assabenten que el regal no ha agradat. O un regal d’un familiar molt ric, però que ens ve massa gros. O el regal d’una peça de roba que s’ha posat de moda...

És un llibre força divertit. És molt curiós de veure les reaccions de les persones.


Paula Rodríguez Obrero
2n C

Isabel-Clara Simó: Raquel
Editorial: Bromera

En aquest llibre hi ha escrit el diari d'una noia de 17 anys, a qui van passant coses al llarg d'una etapa de la seva vida. Li passen bastants coses amb els amics, per exemple: se li mort la seva millor amiga, no li queda altre remei que fer-se amiga d’algú. També li passen coses amb el noi que li agrada i amb la família.

Aquest llibre m'ha agradat molt perquè et fa veure les coses de diferents maneres i és molt divertit veure tot el que li va passant. Una vegada que el comences a llegir, ja no pots parar.

Jénnifer Pina Sierra
2n C


Anna Frank: Diari
Traducció: Esther Roig
Editorial: Debolsillo


Durant la segona guerra mundial, l’Anna Frank, una noia jueva refugiada amb la seva família i altra gent, escriu un diari explicant la terrible situació que viu ella i la gent que l’envolta durant els anys que dura la guerra, i la por que tenen tots que els nazis els capturin.

A mi el llibre m’ha agradat molt ja que m’interessa bastant la segona guerra mundial.
El llibre està escrit per una noia més o menys de la meva mateixa edat i la veritat és que el llibre, a part de la tragèdia, també explica les coses que et pesen a aquesta edat: la mala relació entre els pares, el primer amor, la curiositat sobre el teu cos...

El llibre m’ha agradat molt.

Anna Mª Molina García
2n B


Títol: Frontera
Autor: Jordi Sierra i Fabra (Barcelona, 1947)
ISBN: 84-661-0745-2
Editorial: Cruïlla


El llibre tracta d’una noia anomenada Amina, que té molts somnis i il·lusions, però els seus pares la volen casar amb un vidu del seu poble al Marroc. Ella s’escapa de casa i es refugia a les golfes d’una amiga seva, l’Estefania. Mentrestant, la seva professora de llengua es dedica a investigar, juntament amb la policia, la desaparició de l’Amina. Mentre s'està a les golfes, l’Amina troba unes cartes dels avis de l’Estefania, que s’enviaven mentre estaven separats per la guerra. Llegir aquelles cartes l’ajuda a comprendre què és l’amor.

El llibre m’ha agradat, és realista, a més que és com a la situació actual. Ha estat una lectura entretinguda, és un llibre que almenys a mi m’ha enganxat. En llegir-lo veia la història com si fos una pel·lícula.

Laia Juhé Martí
2n B

6 comentaris:

  1. aquest llibre m'ha agradat molt!
    ha sigut molt divertit.

    Cristina!

    ResponElimina
  2. si que estava bé el llibre i segons la cristina era molt interesant!:)
    Ja m'he fet un compte de gmail i de perfil he posat compte google pero hi habien molts més i els he probat tots

    ResponElimina
  3. El llibre que he llegit, Si puges al Sagarmatha, és molt interessant, és d‘intriga i acció. Si vols passar una bona estona a casa, llegeix aquest llibre.

    ResponElimina
  4. Jo el llibre que m'he llegit a les vacances es el llibre Com un miratge, es un llibre que el recomanaría a tots els lectors, ja que es un llibre juvenil i crec que agradaría a tothom.
    Es bastant ràpid de llegir, jo en tres dies me'l vaig llegir.
    La única cosa que no m'ha agradat molt del llibre és el final, pero si us animeu a llegir-lo ja ho sabreu!

    ResponElimina
  5. Jo m'he llegit el llibre de Secrets Darrera les Portes. És un llibre molt interesant i bonic. Un nen explica en primera persona com veu la relació entre els seus pares que estan a punt de separar-se. El recomano a tothom.



    Edurne. 2nA

    ResponElimina
  6. Jo el llibre que m'he llegit a les vacances és diu Hip-Hop. Es un llibre molt entretingut, jo el recomano que el llegiu.


    Marta. 2nC

    ResponElimina