dijous, 11 de febrer del 2010

Parla Pau Joan Hernàndez

Pau Joan Hernàndez comenta en un article com se sent en el moment de començar a escriure:

"El fet de començar a escriure tampoc no és fàcil: la "por davant la pàgina en blanc" existeix i es palesa justament en aquest moment. Els primers folis són els més difícils, i és en ells on és més probable el fracàs d'una novel·la: cal presentar els ambients, els personatges, la situació, i cal fer-ho prou detalladament com perquè el lector ho assimili, però amb prou agilitat com perquè la lectura no cansi". (Hernàndez, P. J., "Al final, sembla mentida". El País, 23-4-1986).

Alumnes que heu llegit el començament d'una novel·la seva, no us faci por escriure i animeu-vos a redactar un comentari.

16 comentaris:

  1. Hola gent!
    El llibre de l'Ombra del Stuka em sembla un llibre molt interessant, tot i que no l'he començat a llegir. En Pau Joan Hernàndez, l'escriptor, em sembla una persona molt intel.ligent i sensata.
    Penso que el llibre m'agradarà...
    Fins aviat!

    ResponElimina
  2. Ha sigut tota una aventura llegir aquest llibre. Ens ha semblat un llibre molt complet, amb amistat, amor, por, desenganys, mentides...
    Ens ha agradat molt perquè el tot el misteri que hi ha al final es descobreix. Una de les parts que ens ha agradat més és la que passa a dintre del pou, quan troben el Gòlem. També ha sigut emocionant quan l’Elvira li declara el seu amor al Roger.

    ResponElimina
  3. Hola a tothom!
    El llibre de L'ombra del Stuka ens ha agradat molt.
    L'hem llegit en poques setmanes perquè és interessant i fàcil de llegir.
    Ens hem adonat que quan un llibre t'agrada no pots parar de llegir-lo.
    Un dels trossos que ens ha agradat més es el parràgraf en què l'Elvira expressa els seus sentimentscap en Roger.

    Llegiu-lo.

    Iris i Laura

    ResponElimina
  4. El bloc el trobo molt interessant i amb els colors li dóna un bon aspecte. Crec que és molt important mirar-lo pels comentaris i saber si el llibre que han llegit et pot agradar o no. És bo per saber les entrevistes com la de la Laila i els comentaris que altres companys han fet. Es pot veure com són els companys amb els qui no et relaciones gaire i saber què pensen. El bloc en general m’agrada, però el nom el trobo poc original. Espero que d’aquí a un temps hi hagi més persones en el bloc.

    ResponElimina
  5. La primera impressió és bona, crec que pot ser interessant, sobretot per nens de la nostra mateixa edat, ja que són temes d’interès per estudiants que volen saber l’opinió de gent com ells sobre llibres. A més, informa sobre entrevistes amb autors de llibres que ens poden ajudar a saber més respecte als motius, sensacions i conclusions que treu després d’haver fet el llibre. Ara és petit, però confio en que d’aquí a final de curs tinguem un bloc ben format i conegut per petits lectors catalans com nosaltres.
    Encara que he d’admetre que el nom no m’agrada gaire, el trobo infantil i no gaire original.

    El bloc em sembla bastant interessant. El títol no em convenç gaire, m’hagués agradat algun títol que cridi més l’atenció.

    ResponElimina
  6. Hola!
    El llibre l’ombra del Stuka m’ha semblat molt interessant ja que les canvis histórics de la novel·la.
    També m’ha agradat molt la història d’amor de l’Elvira i en Roger (els protagonistes del llibre).
    Recomano aquest llibre ja que és molt interessant i hi ha moltes aventures.

    ResponElimina
  7. Hola!
    M'ha agradat molt llegir aquest llibre perquè són molt divertides i misterioses totes les aventures que passen junts, en David, l'Elvira i en Roger.
    Els fets històrics m'han semblat molt interessants.

    ResponElimina
  8. Hola!
    Aquest llibre m'ha agradat molt llegir-lo!
    Al principi no m'agradava perquè em semblava un llibre avorrit però després vaig llegir més i m'enganxava cada dia a llegir moltes pàgines.

    Ho recomano a tota la gent que li agradi llegir!



    Cristina.

    ResponElimina
  9. Hola!

    M’ha agradat molt el llibre, té de tot: misteri, amor , secrets, intriga etc.
    Mai m’hauria imaginat que el llibre acabaria d’aquesta manera, al principi no m’agradava molt, però cada cop hi havia més intriga i m’enganxava.

    Fins aviat!

    Francisco Rojas Baena 2n C

    ResponElimina
  10. Hola, som en Sergio i en Jonathan.
    Ens ha agradat bastant el llibre. Un aspecte a millorar del llibre podria ser que no s'allargués tant en explicar algunes coses.
    Ens ha agradat que al final de cada capítol ens deixés amb intriga.

    ResponElimina
  11. Hola, companys!
    Jo sí que he llegit el llibre L’Ombra de l’Stuka i m’ha semblat molt interessant. La part que més m’ha agradat ha sigut tota la part d’intriga i on l’Elvira li declara l’amor al Roger, igual que a la Laura, l’Iris i l’Alba.

    Aquest llibre me l’he devorat, perquè no podia parar de llegir.

    Iris Lozano

    ResponElimina
  12. Hola a tots!
    Aquest llibre és molt divertit per totes les coses que van descobrint els protagonistes al llarg de la història.
    Sobretot m’ha agradat perquè al final de cada capítol et deixava amb l’intriga del què passarà...

    Recomano que el llegiu.

    ResponElimina
  13. Hola!
    M'ha agradat molt llegir aquest llibre!
    Al principi no m'agradava molt però després vaig llegir més i era molt interessant.

    El recomano a tota la gent que li agradi llegir!


    Cristina.

    ResponElimina
  14. Hola!

    M’ha agradat molt el llibre, té de tot: misteri, amor , secrets, intriga etc.
    Mai m’hauria imaginat que el llibre acabaria d’aquesta manera, al principi no m’agradava gaire, però cada cop hi havia més intriga i m’enganxava.

    Fins aviat!

    Francisco Rojas Baena 2n C

    ResponElimina
  15. Hola a tots!
    Aquest llibre és molt divertit per totes les coses que van descobrint els protagonistes al llarg de la història.
    Sobretot m’ha agradat perquè al final de cada capítol et deixava amb la intriga del què passarà...

    Recomano que el llegiu.

    ResponElimina
  16. Hola!
    Aquest llibre té una mica de tot intriga, romanticisme, drama etc...
    El final crec que es la part mes bonica. El llibre ha estat molt interessant, m’ha ensenyat el significat de l’amistat entre el David, el Roger i l’Elvira.
    El suggereixo a llegir.

    ResponElimina